ພູອາສາ: Difference between revisions

ຈາກ Laopedia
(ໜ້າໃໝ່: thumb ພູອາສາ, ເມືອງປະທຸມພອນ; ວັດພູອາສາ ແມ່ນບູຮານສະຖານແຫ່ງໜຶ່ງ ທີ່ມີຄຸນຄ່າທາງດ້ານປະຫວັດສາດ ສະຖາປັດ ຕະຍະກຳ ແລະ ບູຮານວິທະຍາ. ວັດພູອາສາ ແມ່ນສູນພຸດທະ ສາສະໜາ ແລະເປັນບ...)
 
No edit summary
ແຖວ 1: ແຖວ 1:
[[ຮູບ:ພູອາສາ.png|thumb]]
[[ຮູບ:ພູອາສາ.png|thumb]]
ພູອາສາ, ເມືອງປະທຸມພອນ; ວັດພູອາສາ ແມ່ນບູຮານສະຖານແຫ່ງໜຶ່ງ ທີ່ມີຄຸນຄ່າທາງດ້ານປະຫວັດສາດ ສະຖາປັດ ຕະຍະກຳ ແລະ ບູຮານວິທະຍາ. ວັດພູອາສາ ແມ່ນສູນພຸດທະ ສາສະໜາ ແລະເປັນບ່ອນເຕົ້າໂຮມຄວາມ ສາມັກຄີ ຂອງ ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ທີ່ເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ຕ້ານການກົດຂີ່ຂູດຮີດ ທີ່ໄຮ້ມະນຸດສະທຳຂອງປະຊາຊົນທີ່ມີອຳນາດ ເໜືອກວ່າ ກໍຄືສັກດີນາທີ່ປົກຄອງນະຄອນຈຳປາສັກໃນເວລານັ້ນ. ວັດພູອາສາ ອີງຕາມພື້ນຂອງຂຸນບູລົມ ຣາຊາທິລາດ ແລະ ພົງສາວະດານລວມ ສະບັບມະຫາສີລາວໍລະວົງ (ກະຊວງ ສຶກສາປີ 1966) ມີປະຫວັດດັ່ງນີ້: ແຕ່ກ່ອນມີຊາຍຄົນໜຶ່ງ ຊື່ວ່າ: ທ້າວສາ ບວດເປັນຄູບາ ແລະ ໃດ້ສຶກສາຮ່ຳຮຽນຢູ່ສະຫຍາມ (ປະເທດໄທ) ເມື່ອຮ່ຳຮຽນໄດ້ຫລາຍປີແລ້ວ ກໍ່ກັບຄືນມາ ບ້ານເກີດຂອງຕົນ (ບ້ານກຽດໂງ້ງ ໃນປະຈຸບັນ) ຕອນກັບມາເພິ່ນໄດ້ນຳເອົາແຜນຂະຫຍາຍຕິດຕົວມາພ້ອມ. ພໍມາຮອດບ້ານເພິ່ນກໍ່ໄດ້ພາຊາວບ້ານວ່າ: ວາດຕະມີລໍເດດ ສາມາດສ້າງໄຟ ໃຫ້ລຸກໄໝ້ຢ່າງປະຕິຫານໄດ້ ໂດຍເພິ່ນໄດ້ສ່ອງໃສ່ໃບໄມ້ແຫ້ງ. ຕ້ອມຂອງແສງດວງອາທິດ ໂດຍບໍ່ພໍເທົ່າໃດນັ້ນກໍລຸກໄໝ້ໃບໄມ້ແຫ້ງ ປະຊາຊົນຮູ້ສຶກປະຫຼາດ ແລະ ເກີດຄວາມເຊື່ອຖື ວ່າ ຄູບາເປັນຜູ້ມີບຸນມາເກີດ ເຊິ່ງໃນເວລານັ້ນ ປະຊາຊົນຍັງຮູ້ບໍ່ເທົ່າ, ອ່ອນນ້ອຍຕໍ່ການສຶກສາ ຈຶ່ງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈກົດຟິຊິກຂອງແສງ. ປະຊາຊົນມີໃຈສັດທາເຫຼື່ອມໃສຕໍ່ຄູບາ ຈຶ່ງພາ ກັນເອົາດອກໄມ້, ທູບທຽນມາບູຊາຢ່າງຫຼ່ວງຫຼາຍ. ຈົນເທົ່າກັບປະທາດຊາຍກອງໃຫ່ຍ. ຄູບາສາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈຄວາມເປັນທຳ ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມໂດຍເຫັນວ່າ ຊາວບ້ານຖືກ ກົດຂີ່ຂູດຮີດ. ຄູບາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈເຖິງຄວາມບໍ່ເປັນທຳທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມ ໂດຍເຫັນວ່າຊາວບ້ານ ຖືກເກັບເກນໄປອອກແຮງງານ ແລະ ຍັງຕ້ອງເສຍພາສີຢ່າງໜັກ. ຄູບາ ຈຶ່ງໄດ້ປຸກລະດົມປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ເຕົ້າໂຮມສາມັກຄີ ແລະ ພ້ອມລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ກັບສັກດີນາ.<br>
ພູອາສາ, ເມືອງປະທຸມພອນ; ວັດພູອາສາ ແມ່ນບູຮານສະຖານແຫ່ງໜຶ່ງ ທີ່ມີຄຸນຄ່າທາງດ້ານປະຫວັດສາດ ສະຖາປັດ ຕະຍະກຳ ແລະ ບູຮານວິທະຍາ. ວັດພູອາສາ ແມ່ນສູນພຸດທະ ສາສະໜາ ແລະເປັນບ່ອນເຕົ້າໂຮມຄວາມ ສາມັກຄີ ຂອງ ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ທີ່ເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ຕ້ານການກົດຂີ່ຂູດຮີດ ທີ່ໄຮ້ມະນຸດສະທຳຂອງປະຊາຊົນທີ່ມີອຳນາດ ເໜືອກວ່າ ກໍຄືສັກດີນາທີ່ປົກຄອງນະຄອນຈຳປາສັກໃນເວລານັ້ນ.  
 
ວັດພູອາສາ ອີງຕາມພື້ນຂອງຂຸນບູລົມ ຣາຊາທິລາດ ແລະ ພົງສາວະດານລວມ ສະບັບມະຫາສີລາວໍລະວົງ (ກະຊວງ ສຶກສາປີ 1966) ມີປະຫວັດດັ່ງນີ້: ແຕ່ກ່ອນມີຊາຍຄົນໜຶ່ງ ຊື່ວ່າ: ທ້າວສາ ບວດເປັນຄູບາ ແລະ ໃດ້ສຶກສາຮ່ຳຮຽນຢູ່ສະຫຍາມ (ປະເທດໄທ) ເມື່ອຮ່ຳຮຽນໄດ້ຫລາຍປີແລ້ວ ກໍ່ກັບຄືນມາ ບ້ານເກີດຂອງຕົນ (ບ້ານກຽດໂງ້ງ ໃນປະຈຸບັນ) ຕອນກັບມາເພິ່ນໄດ້ນຳເອົາແຜນຂະຫຍາຍຕິດຕົວມາພ້ອມ. ພໍມາຮອດບ້ານເພິ່ນກໍ່ໄດ້ພາຊາວບ້ານວ່າ: ວາດຕະມີລໍເດດ ສາມາດສ້າງໄຟ ໃຫ້ລຸກໄໝ້ຢ່າງປະຕິຫານໄດ້ ໂດຍເພິ່ນໄດ້ສ່ອງໃສ່ໃບໄມ້ແຫ້ງ. ຕ້ອມຂອງແສງດວງອາທິດ ໂດຍບໍ່ພໍເທົ່າໃດນັ້ນກໍລຸກໄໝ້ໃບໄມ້ແຫ້ງ ປະຊາຊົນຮູ້ສຶກປະຫຼາດ ແລະ ເກີດຄວາມເຊື່ອຖື ວ່າ ຄູບາເປັນຜູ້ມີບຸນມາເກີດ ເຊິ່ງໃນເວລານັ້ນ ປະຊາຊົນຍັງຮູ້ບໍ່ເທົ່າ, ອ່ອນນ້ອຍຕໍ່ການສຶກສາ ຈຶ່ງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈກົດຟິຊິກຂອງແສງ. ປະຊາຊົນມີໃຈສັດທາເຫຼື່ອມໃສຕໍ່ຄູບາ ຈຶ່ງພາ ກັນເອົາດອກໄມ້, ທູບທຽນມາບູຊາຢ່າງຫຼ່ວງຫຼາຍ. ຈົນເທົ່າກັບປະທາດຊາຍກອງໃຫ່ຍ. ຄູບາສາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈຄວາມເປັນທຳ ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມໂດຍເຫັນວ່າ ຊາວບ້ານຖືກ ກົດຂີ່ຂູດຮີດ. ຄູບາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈເຖິງຄວາມບໍ່ເປັນທຳທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມ ໂດຍເຫັນວ່າຊາວບ້ານ ຖືກເກັບເກນໄປອອກແຮງງານ ແລະ ຍັງຕ້ອງເສຍພາສີຢ່າງໜັກ. ຄູບາ ຈຶ່ງໄດ້ປຸກລະດົມປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ເຕົ້າໂຮມສາມັກຄີ ແລະ ພ້ອມລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ກັບສັກດີນາ.<br>
ແຫຼ່ງທີ່ມາ: http://www.laogov.gov.la/province/Pages/Provincetourism.aspx?CateID=3&ItemID=60&MenuID=6
ແຫຼ່ງທີ່ມາ: http://www.laogov.gov.la/province/Pages/Provincetourism.aspx?CateID=3&ItemID=60&MenuID=6

ລຸ້ນແກ້ໄຂເກົ່າເມື່ອ 04:12, 4 ກຸມພາ 2024

ຮູບ:ພູອາສາ.png

ພູອາສາ, ເມືອງປະທຸມພອນ; ວັດພູອາສາ ແມ່ນບູຮານສະຖານແຫ່ງໜຶ່ງ ທີ່ມີຄຸນຄ່າທາງດ້ານປະຫວັດສາດ ສະຖາປັດ ຕະຍະກຳ ແລະ ບູຮານວິທະຍາ. ວັດພູອາສາ ແມ່ນສູນພຸດທະ ສາສະໜາ ແລະເປັນບ່ອນເຕົ້າໂຮມຄວາມ ສາມັກຄີ ຂອງ ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ທີ່ເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ຕ້ານການກົດຂີ່ຂູດຮີດ ທີ່ໄຮ້ມະນຸດສະທຳຂອງປະຊາຊົນທີ່ມີອຳນາດ ເໜືອກວ່າ ກໍຄືສັກດີນາທີ່ປົກຄອງນະຄອນຈຳປາສັກໃນເວລານັ້ນ.

ວັດພູອາສາ ອີງຕາມພື້ນຂອງຂຸນບູລົມ ຣາຊາທິລາດ ແລະ ພົງສາວະດານລວມ ສະບັບມະຫາສີລາວໍລະວົງ (ກະຊວງ ສຶກສາປີ 1966) ມີປະຫວັດດັ່ງນີ້: ແຕ່ກ່ອນມີຊາຍຄົນໜຶ່ງ ຊື່ວ່າ: ທ້າວສາ ບວດເປັນຄູບາ ແລະ ໃດ້ສຶກສາຮ່ຳຮຽນຢູ່ສະຫຍາມ (ປະເທດໄທ) ເມື່ອຮ່ຳຮຽນໄດ້ຫລາຍປີແລ້ວ ກໍ່ກັບຄືນມາ ບ້ານເກີດຂອງຕົນ (ບ້ານກຽດໂງ້ງ ໃນປະຈຸບັນ) ຕອນກັບມາເພິ່ນໄດ້ນຳເອົາແຜນຂະຫຍາຍຕິດຕົວມາພ້ອມ. ພໍມາຮອດບ້ານເພິ່ນກໍ່ໄດ້ພາຊາວບ້ານວ່າ: ວາດຕະມີລໍເດດ ສາມາດສ້າງໄຟ ໃຫ້ລຸກໄໝ້ຢ່າງປະຕິຫານໄດ້ ໂດຍເພິ່ນໄດ້ສ່ອງໃສ່ໃບໄມ້ແຫ້ງ. ຕ້ອມຂອງແສງດວງອາທິດ ໂດຍບໍ່ພໍເທົ່າໃດນັ້ນກໍລຸກໄໝ້ໃບໄມ້ແຫ້ງ ປະຊາຊົນຮູ້ສຶກປະຫຼາດ ແລະ ເກີດຄວາມເຊື່ອຖື ວ່າ ຄູບາເປັນຜູ້ມີບຸນມາເກີດ ເຊິ່ງໃນເວລານັ້ນ ປະຊາຊົນຍັງຮູ້ບໍ່ເທົ່າ, ອ່ອນນ້ອຍຕໍ່ການສຶກສາ ຈຶ່ງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈກົດຟິຊິກຂອງແສງ. ປະຊາຊົນມີໃຈສັດທາເຫຼື່ອມໃສຕໍ່ຄູບາ ຈຶ່ງພາ ກັນເອົາດອກໄມ້, ທູບທຽນມາບູຊາຢ່າງຫຼ່ວງຫຼາຍ. ຈົນເທົ່າກັບປະທາດຊາຍກອງໃຫ່ຍ. ຄູບາສາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈຄວາມເປັນທຳ ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມໂດຍເຫັນວ່າ ຊາວບ້ານຖືກ ກົດຂີ່ຂູດຮີດ. ຄູບາໄດ້ຄົ້ນຄິດ ແລະ ເຂົ້າໃຈເຖິງຄວາມບໍ່ເປັນທຳທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມ ໂດຍເຫັນວ່າຊາວບ້ານ ຖືກເກັບເກນໄປອອກແຮງງານ ແລະ ຍັງຕ້ອງເສຍພາສີຢ່າງໜັກ. ຄູບາ ຈຶ່ງໄດ້ປຸກລະດົມປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ເຕົ້າໂຮມສາມັກຄີ ແລະ ພ້ອມລຸກຂຶ້ນຕໍ່ສູ້ກັບສັກດີນາ.
ແຫຼ່ງທີ່ມາ: http://www.laogov.gov.la/province/Pages/Provincetourism.aspx?CateID=3&ItemID=60&MenuID=6